Thursday 29 November 2012

Atok dan Hidayah Allah

Assalamualaikum wbt ....


Hari ini adalah nak kongsi sket tentng ltar belkng fmly . Tengahari tadi adalah borak2 dgn mak kjap kn, bukak2 cite psal anak brnak spupu sepapat , last2 mak ckp la atok kamu tu dlu cina tapi dye masok Islam, sungguh Agung Kuasa Nya.


Mak cakap dlu arwah atok lari dari rumah sebab bila dapat hidayah dari Allah untuk masuk Islam fmly atok xdpt trme dan sbb tula atok lri dri rumh untuk teruskan hdupnya dgn Islam itu sendri. Enth la aku pn xdpt byg mcm mna atok hrungi hdup dgn keadan nya yg mcm tuu, tapi mungkin Allah itu Maha Pengasih lagi Maha Penyayang memberi atok kekuatan utk trus brda dlm Islam  walau apa jua dgaan pun yg dtg mnimpa. Bangga ada atok mcm Tokki Man
( pgillan mak pd atok)


Bila mak crte psal atok yg sggup tggl fmly utk Islam yang Allah bg pd dye buatkan aku terfikir kdg3 kita yg lahir dalam keluarga Islam ini sendri lebih teruk dari 'suadara baru' yang aku rasa kebanyakkan mereka lebih menghargai nilai Islam yang ada pada dri mereka itu.


Harapan aku biarlah atok ditempatkan dikalangan-kalangan orang-orang yang beriman dan beramal soleh , amin Ya Allah.
Walau aku tak pernah tatap wajah mu, namun atok kebangaan diri ku buat selamanya.


                                      -Hidayah itu milik Allah-

                                                                     ~w~

No comments:

Post a Comment